ceritaku

Tuesday, July 31, 2018

MEMANAH TRADISIONAL

Bermula dari tahun 2014, aku di amanahkan untuk menjadi guru penyelaras Kelab Memanah Tradisional. nak suruh bimbing memang tak reti la. pegang bow dengan arrow pun tak pernah. tapi akhirnya, bila dah kena tugas macam ni dapat jugak la rasa pegang bow dengan arrow tu. 

Mulanya aku pun tak tau nak cari mana. Tapi alhamdulillah, jumpa jugak guru yang boleh mengajar memanah. Mereka ni dari Kelab Memanah Darulaman. Cikgu Faiz. terima kasih cikgu sudi mengajar anak-anak SEMESTI yang macam-macam ragam ni. 


ni tahun 2014. first batch. hari pertama pendaftaran kelab memanah.


dah pakat-pakat habis mengaji dah depa. bertebaran ke seluruh pelusuk dah pun





akhirnya dari puluh orang yang daftar, tinggal yang ni saja. huhu



masuk second batch, pun xsampai 20 orang. dan memang aku sengaja tak ambik ramai-ramai. penat perang dengan yuran sebenarnya. tu pun ada yang tak bayar sampai keluar sekolah. yang tolong bayar tu aku lah.. haha. 

cuba jugak cari gambar-gambar second batch, tapi tak jumpa. tapi depa ni yang ambik exam memanah sekali dengan first batch. 

bila dah masuk generasi ke-3 dan ke-4 ni lagi la... macam hilang semanagt. aku just follow up dari En. Faiz owner tempat memanah di Wang Tepus tu saja. dari segi kehadiran dan jugak bayaran. haish.. banyak nak kena perbetulkan balik ni. organisasi tak dak. aliran keluar masuk duit tak dak. yang penting resit bukti bayaran tu kena ada. nak buat akaun tu la lambat sikit. 

dan minggu lepas, baru berlangsung pertandingan memanah peringkat sekolah. SEMESTI hantar jugak la dua orang wakil. menang kalah tu biasa la kan. 


haa...dua orang jejak tampan ni. 


ni dia coach2 untuk memanah tradisional. boleh hubungi depa kalau berminat. 



aku dalam fasa menyiapkan design dan baju t-shirt untuk kelab memanah. insya allah tahun depan baju baru la depa... 


yang ni batch tahun lepas. dan sambung lagi tahun ni. alhamdulillah. ada pertambahan pelajar 




No comments: