ceritaku

Wednesday, November 4, 2009

kongsi sikit..

Salam sayang untuk semua. Ehm…just nak kongsi. Sikit je… kelmarin petang lepas selesai urusan luar, aku saja lepak2 dlm kete. Boring.. maklum la. Studnt exam… so, aku dh macam tk dk keje dh la… kalau ikut hati tak mau gi kuin dah…tapi dh kontrak pun smpai hujung bulan ni, so…gagahkan diri jugak. N sebnrnya nak bagi semagat gak kat adik2 aku yg tegh exam tuh…

Tgh2 boring tu, dpt stu masj dri hazwati.. dia pun boring gak.. ehm.. da geng. Ajk dia kuar jap temn aku gi popular.. actually, hari tu aku tak banyk ckp sampai kena tegur kenapa diam je… entah la.. kadng2 hati ni teringt macm2. N diam itukan lebih baik dri bercakap yg bukn2…betul x???

Ada n3 aku pasal taraddud. So, macm tu la aku sekrg. Aku nk sambung ngji lagi. First pilihn ingt nk smbung kat kuin je. Tapi… tetiba rasa macam tak nk pulak… kenapa?? Sebba aku nk satu perubahan dlm hidup. Nak lakukan anjakan paradigma. Nak yang lebih baik… benda ni aku kongsi dengn adik aku hazwati.. dia mintk aku berikn 10 sebb kenpa perlu di luar. Knp tidk kuin… 10 sebb yg tak munasabah aku senaraikan… ehm…

Kemudian dia bagi pendapat dia.. sungguh, aku betul2 terfikir balik. Sebb pendpt dia memang betul. Kalau nak lakukan perubahan, kampus luar lari teruk. Sush nk jumpa biah mcm kuin. Pergaulan yng bebas. Mana2 IPT pun macm tu. Kuatkah aku?? Silap2 aku yg hanyut… dia sendiri yang dpt bnyk tawarn pun memilih kuin sebagai destinasi seterusnya… aku??? Dia cakap lagi kalau dia nk terima tawaran tu pun boleh lagi.. hati aku kalau boleh tak nk la bagi dia sambung luar… tapi aku sendiri nk ngaji luar.. macamana tu? Fuh…parah..

Masya Allah….aku betul2 bingung. Ya Allah…bantulah aku dlm membuat pilihan yang terbaik… jangan kau biarkan aku sendirian…

Borang pun aku tak hantar lagi.. masih lagi dalm simpanan… macamana ni…? Ya Allah, aku betul2 perlukan kekuatan..

Sebelum ni aku pernah duduk sembang2 hal ni dgn kawan2 yang lain. Tapi masa tu masih lagi tgh ngji.. kalau bukn kita yang nak hidupkan biah solehah, sapa lagi? Kalau semuanya lari dari sini.

Balik rumah aku betul2 fikirkan apa yg hazwati cakap. Diam aku sampai kena tegur dgn mak aku. Sampai adik2 aku kat umah pun pelik… tapi aku tetap diam… fikir…fikir…n terus fikir…sampai n3 ni tgh siap pun aku masih fikir.. mungkin betul apa yg adik aku tu cakap.

Cuma….nak lakukan perubahan diri dalam kuin perlukan lebih kekuatan…. Lebihkan pengorbanan. Dan aku amat mengharapkan adanya tangan2 yang sudi membantu memperbaiki diri ini…

Terima kasih Ya Allah kerana mengirimkan aku teman2 yang setia memberi aku harapan, membantu aku dlam apa jua keadaan.. menjadikan aku lebih menghargai hidup ni… tanpa bimbingan driMu…mungkinkah aku tidk sprti hari ini???

No comments: