ceritaku

Sunday, September 24, 2023

SEPTEMBER BULAN MEMORI

12 september 2015 adalah tarikh aku akad nikah termateri perjanjian hidup bersama seorang insan yang aku hanya sempat bertaaruf sekejap mungkin. Ingat-ingat lupa aku. Apa yang menyebabkan aku terima lamaran dari seorang insan yang asing ketika itu? Hati. Ya hati aku tenang ketika menerima lamaran dari insan yang kini menjadi suami aku.

            Untuk abang, terima kasih kerana berani walaupun tahu takut-takut nak berdepan dengan ayah pada awalnya. Tapi sekarang dah menjadi menantu kesayangan kerana abang telah menjadi tempat umi dan ayah juga sebagai rujukan. Abang telah meletakkan benchmark yang tinggi untuk menantu-menantu lain capai. Yang ni ayah sendiri yang cakap. Haha. Adik-adik juga sangat selesa dengan abang melebihi angah selaku abang kandung mereka. Apa-apa masalah mereka cari abang untuk rujukan. Terima kasih menjadi abang long kepada adik-adik. Terima kasih menerima kekurangan diri ini seadanya. Sangat tenang melalui cabaran hidup bersama. Kerana hidup kita ada turun naiknya. Sangat bertoleransi dalam segala aspek. Sangat berusaha memperbaiki kehidupan kita yang kadang tu dilambung ombak tinggi. Terima kasih menjadi walid yang penyayang kepada Ziyad. Masih lagi menjadi satu-satunya anak kita. Insya Allah kita masih lagi menunggu berita gembira untuk diberikan kepada Ziyad. Terima kasih untuk segalanya. Selamat ulang tahun perkahwinan yang ke-8 Alhamdulillah.. 

 


Kalau tajuk pun September bulan memori mesti ada lagikan memori untuk dikongsi. Ya ada. Semalam alang telah menang naib johan anugerah belia negara peringkat negeri kedah. Tahniah alang. Untuk dia berdiri di mana dia berada sekarang bukan mudah jalannya. Bukan setahun dua dia membinanya. Dan bukan sedikit air matanya yang keluar. Ala kullihal, dia layak mendapat apa yang selayaknya dia dapat.



Semalam juga telah berlangsung pertunangan ateh. Alhamdulillah. Moga berjalan lancar untuk ke next step.




 

 


No comments: