ceritaku

Friday, April 11, 2008

salam perpisahan

Sedih rasa hati bila semester mula menginjak pergi… rindu akan terusik bila kenangan bermain di mata. Embun perjuangan mula mendakap sepi bila seri di bawa pergi..

Kenapa setiap pertemuan pasti ada perpisahan? Kenapa mesti perlu menjalani pahitnya hempedu perpisahan? Alangkah sepinya hati bila terasa kehilangan. Tapi..ketahuilah bahwa ianya akan menjadi manis bila usia menyinjak masa.

Kenangan tetap akan menjadi kenangan. Kehidupan yang realiti perlu dtempuhi. Yang pasti segala memori tidak akan sama sekali dilupai. Ingatlah.. kita pernah berada di bawah satu bumbung. Kita pernah berkongsi suka dan duka kehidupan. kita pernah kecewa dalam meneruskan perjuangan ini. Tetapi kenapa masih kita kekal di sini? Kerana ukhwah yang mendakap tali silaturrahim antara kitalah membuatkan kita masih lagi mampu bertahan sehingga ke akhirnya.

Sedih bila memikirkan apakah masih ada lagi ukhwah yang sebegini hebat untuk kita saling kenang-kenangi? Apakah masih ada lagi ikatan yang sebegini kukuh untuk kita rasai?

Terima kasih Tuhan kerana mempertemukan aku bersama insan yang mencintai Al-Quran, mencintai perjuangan, mencintai islam. Kasih kami tiada sempadan… sehingga aku tidak mampu untuk bertahan andai kehilangannya…kerana ikatan ini bukan mainan.. semoga terhebat dalam perjuangan walaupun akhirnya langkah kita berlainan…


Kenangan tetap akan menjadi kenangan…

No comments: