ceritaku

Monday, July 30, 2018

NESCAFE COLD BREW


Hari tu tertengok iklan kat tv pasal nescafe yang baru. punya la nampak macam sedap. try la beli satu. Nilah kali pertama minum nescafe tapi tak lalu kat tekak. dan nilah kali pertama minum nescafe yang tak sedap. aku tak tau nak terjemah macam mana rasa dia. lain orang lain citarasa dia. haha

sebenarnya bukan nak cerita nescafe ni sangat, tapi time tengah minum tu ada sekali umi aku. dia pun try jugak. bila aku cakap tak sedap, tak macam nescafe yang lain terus dia buat perumpamaan sendiri. kalau sama semua tak ada la kelainan dia. baik minum yang sebelum ni. haha. hamboih umi. kemain no perli.

dia cakap lagi, macam tu la dengan situasi kerajaan sekarang. kita asyik dengar orang komplen sana, komplen sini. bising sana, bising sini. bangkang sana, bangkang sini. kalau sama ja baik tak payah tukar kerajaan. haha. bila tukar dan ada kelainan sampai netizen2 ni dok bising sangat maknanya berjaya la pertukaran tu. haha. politik semua ni! aku pun anggukkan saja...

tapi kalau tanya aku mana yang sedap.. ceh sempat lagi mencelah haha

haaa...mau tau la kalau minum yang ni. kena syarah dengan my mom sebab selalu sangat minum 3in 1. tapi sedap........

satu lagi kalau pegi mana-mana, mesti capai nescafe ice. 
minum ni sebab terpengaruh dengan lecture aku time study dulu. amboih bukan kemain dia layoq ayaq ni depan kami dulu dalam kelas... mentang-mentang dia lecture hahaha. end up aku terjebak dengan nescafe ni sampai sekarang. ha tepuk!! 

cuma sekarang, dah banyak kurang minum minuman macam ni. kesihatan kena jaga. kalau dulu lagi kerap minum, sekarang dah banyak kurang. minum tu minum jugak, tapi tak ada la macam dulu. 

tahniah nescafe. 

No comments: