ceritaku

Thursday, January 5, 2012

Tirai Tahun 2012

Salam tahun baru 2012. sebenarnya ada post yang tersimpan dlm drive pasal pembukaan tahun baru, tapi oleh kerana ada beberapa masalah teknikal, maka tersimpanlah draf tersebut macam tu saja..

Baiklah, tahun 2012 di buka dengan pelbagai cerita. cerita yang aku suka nak kongsi dekat sini. antaranya:-

  • sambutan tahun baru di shah alam bersama Ustaz Azhar Idrus dan selebriti2 lain seperti, Zizan Raja Lawak, Sham kamikaze, sapa lagi ye? ramai lagi.. tak ingat la plak.. 
  • himpunan 1000 jiwa 1 hati di masjid negara
  • lantunan mahabbah di stadium suka menanti kedah
  • demostrasi mahasiswa di hadapan UPSI
  • penangkapan Adam Adli bersama2 dengan saf pimpinan yang lain
  • dan yang terbaru sekarang ialah himpunan 100 000 rakyat untuk 'Bebas Anwar 901'
  • ada lagi, fitnah terbaru terhadap Ustaz Azhar Idrus. kenapa ust di serang? sebb... pengaruh ust sangat2 tersangat kuat.. =) 
SAMBUTAN TAHUN BARU DI SHAH ALAM

sambutan bersama ust azhar idrus. sembahyang berjemaah, tazkirah, sedikit hiburan.. sambutan yang amat sederhana tapi penuh dengan kemeriahan. sambutan malam tu memang di sebut2 sehinggalah sekarang. antara yang menarik sudah semestinya gandingan dari dua orang ini, Ustaz Azhar Idrus dan Zizan Raja Lawak. 

ada saja video terbaru dan gambar yang di upload mlm tu sehinggalah ke hari ini pasal mereka berdua tu. apa2 pun tahniah kepada pihak penganjur. 

malam tahun baru di sambut dengan gemaan asma ul husna. Allahuakbar! 

HIMPUNAN 1000 JIWA 1 HATI

himpunan  pada 31 Disember 2011 sehinggalah malam tahun baru itu di adakan di masjid negara dan taman tasik perdana. siangnya ada larian (tak silap laa..) malam tu ada pengisian. himpunan yang di anjurkan oleh Raudhatus Sakinah (Anda Bijak Jauhi Zina) telah menarik anak-anak muda berhimpun untuk menyambut tahun baru. 

LANTUNAN MAHABBAH RASULILLAH

sambutan tahun baru anjuran Yayasan PAKSI negeri kedah dengan kerjasama Pejabat Menteri Besar Kedah yang bertempat di Stadium Suka Menanti itu tak kurang hebatnya. bermula 30 disember hingga malam tahun baru, penuh dengan pengisian. sambutan yang menggalakkan dari rakyat negeri kedah. malam tahun baru dengan tema pakaian putih, sangat menyentuh. 

antara programnya ialah, Kuliah Khas, Forum Muslimah Anis, Pentas Anak Muda Forum Ulamak, Wacana Ilmu, Kuliah Perdana, Pelancaran buku, Persembahan Qasidah, dan akhir sekali Kemuncak Lantunan Mahabbah.

DEMOSTRASI MAHASISWA DI HADAPAN UPSI

demostrasi oleh mahasiswa demi memperjuangkan hak kebebasan akademik. di akhiri dengan kekacauan oleh pihak polis dan berlaku beberapa insiden yang melibatkan harta benda awam dan kecederaan sehingga berjahit dan di tahan di wad. 

ak ada hantar masej kat ayah tnya pasal maksud menuntut kebebasan akademik, ayah jawab
menuntut kebebasan akademik mean give freedom to university to make their own decision. no political involvmnt. give to student and lecture to grow up the knowlge as far as they can. 
hehehe...translit la sendiri ye.

apa2 pun pasal demo ni, tnyalah encik google ye. dia serba mengetahui. tapi, siasat dulu berita yang encik google bagi sebb encik google tak berpihak mana2 pihak.. sume dia bagi. =)

PENANGKAPAN ADAM ADLI DAN MAHASISWA YANG TERLIBAT


ni pun berita jugakkan. berlaku malam tahun baru selepas demo mahasiswa kat UPSI. ni pun aku tak mau lanjut2.. google sendiri cari berita pasal hal ni. maybe nanti aku wat satu artikel panjang pasal ni. tapi rasanya tak perlu kot.........

HIMPUNAN 100 000 RAKYAT UNTUK BEBASKAN ANWAR 901


sini aku bagi link kenapa perlunya sokongan moral kepada DSAI dengan turun pada 9 january ni. sebelum tu,

ni dari page kat facebook,

 via Dr Maszlee Malik : "Dr Maza (DrMAZA.com), Dr Zahazan (Ustaz Zahazan Mohamed), Ustaz Hasrizal (Hasrizal Abdul Jamil) Ust Erfino dan ramai lagi lepasan Jordan dan Morocco, termasuk saya sendiri dan isteri adalah hasil dari polisi Kementerian Pendidikan (di zaman 90'an) yang menghantar pelajar cemerlang SPM ke Timur Tengah untuk belajar agama dan Bahasa Arab melalui biasiswa KP (Kementerian Pendidikan) dan juga JPA. Hasilnya dapat dilihat, graduan Timur Tengah waktu tersebut berjaya memberikan nafas baru kepada imej 'orang agama' di tanah air Malaysia sekarang ini. Natijahnya juga berjaya menafikan persepsi umum mengenai para ustaz/ah yang dulunya sering dikaitkan dengan kejumudan dan kemunduran. Jika ada pihak yang perlu dikenang jasanya berkaitan polisi tersebut, maka beliau adalah orang yang pernah menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri di waktu itu, dan juga pernah menjawat jawatan Menteri Pendidikan dari tahun 1986-1990...makanya, saya sedar mengapa 901 Isnin ini begitu signifikan bagi sesetengah pihak."

dan, ni link untuk kita sama2 baca.. harap, dapat baca dan faham kenapa perjuangan beliau masih di teruskan.

dan alasan yang paling kukuh ialah, Ulama Islam hari ini Sahibul Fadhilah Syeikh Yusuf Dr. Yusuf Al-Qaradawi mempertahankan DSAI, bley rujuk sini. juga Skeikh Wahbah Azzuhaili juga mempertahankan DSAI. rujuk sini.

aku tak mau hurai panjang2.. yang pasti, kita ada akal, fikirlah sendiri.

p/s: esok 9 Januari hari penentu! Bagi yang belum mendaftar, TOLONG LA. TOLONG PERGI DAFTAR SEBAGAI PENGUNDI. TANGGUNGJAWAB MEMILIH PEMIMPIN AKAN DI PERSOALKAN ALLAH DI AKHIRAT KELAK.

FITNAH TERHADAP USTAZ AZHAR IDRUS


Masya Allah...fitnah je kat Malaysia ni. nampak sangat takut dengan fenomena ustaz azhar. walhal dia hanya bagi kuliah fardhu ain saja. kenapa takut? sebab anak-anak muda mula mencintai kuliah agama, majlis2 keagamaan? bukan ke ni satu anjakan paradigma?

apa-apa pun, tahniah ustaz berjaya menarik hati semua lapisan masyarakat untuk mengenal agama.


No comments: