ceritaku

Monday, January 16, 2012

Allah segalanya

tidak susah untuk merealisasikan sesuatu. tapi kesungguhan ke arah merealisasikan sesuatu itu yang susah andai tidak di iringi dengn kesabaran. aku, bukan seorang yang bersungguh-sungguh untuk berlari ke arah sesuatu itu. tetapi angan yang tinggi menyebabkan kadang-kala menyebabkan aku terpaksa ke arah itu. benarkah begitu??

tinggalkan persoalan di atas.

banyak betul perkara yang berlaku di awal tahun 2012 ini. banyak sangat. semuanya memaksa semua pihak berhadapan dengan perkara dan peristiwa ini. apakah kita tergolong dalam perkara yang berlaku itu?

juga aku tinggalkan persoalan ini.

kesedihan kadang-kala tak dapat kita tunjukkan dengan kata-kata. dengan raut wajah muka. akan tetapi kadang-kadang kesedihan itu tersembunyi sendiri di sebalik senyuman kita. betul ke macam ni? aku adakalanya berkelakukan sebegini.

aku sedih? ya. aku sedih. sedih dengan kehidupan yang sedang aku lalui sekarang ini. adakalanya aku sendiri tak mampu nak hadapi. tetapi kekuatan itu perlu di cari. ketika ini, baru aku dapat merasakan apa yang mereka pernah rasakan. ketika ini, baru aku mengerti apa yang aku katakan pada mereka yang telah melalui semua ini. aku, ketika ini, sedang menghadapi apa yang mereka pernah hadapi dan aku perlu belajar untuk menerima apa yang telah aku katakan pada mereka ketika mereka hadapi perkara ini. semoga allah memberi aku kekuatan dalam menghadapi yang sedang aku hadapi sekarang ini.

januari 2012 dah berlalu hampir setengah bulan. harapnya akan ada sinar yang menanti diri ini di hari depan.

jangan kamu bersedih. allah ada bersama-sama.

p/s: JOM UBAH KERAJAAN!

No comments: