ceritaku

Thursday, August 18, 2011

kerisauanku..

Ya Allah yang Maha Pengampun lagi maha penyayang, ampunilah dosa-dosaku, dosa-dosa kedua ibu bapaku, dosa-dosa saudara2ku, dosa-dosa orang2 di sekelilingku serta seluruh muslimin dan muslimat.

Ya allah yang Maha Pendengar lagi Maha mengetahui akan segala sesuatu yang tidak aku ketahui.. sesungguhnya kerungsinganku ini hanya kau yang maha mengetahui Ya Allah.. kerisauanku ini hanya kau Yang mendengarnya ya Allah.. padamu aku mengharap dan terus mengharap..

Ya Allah.. sesungguhnya engkau mengetahui betapa kasihnya aku pada saudaraku ini ya Allah.. engkau tahu betapa sayangnya aku dengannya ya Allah.. dan semua ini hanya pinjaman darimu Ya Allah.. justeru dengan itu, aku turut berasa risau dan runsing akan masa depannya yang hanya dalam pengetahuanMu sahaja ya allah.. sebagai hamba yang lemah, yang hanya mampu merancang, dan kau sebaik-baik perancang, aku mohon ya Allah.. Kau temukanlah dia dengan pembimbing yang soleh.. yang mampu membimbing dirinya mendekatiMu ya Allah.. Yang mampu memimpin dirinya mencapai keredhaanMu ya Allah.. yang akan menemaninya di alam abadiMu ya Allah..

Ya allah…aku bimbang akan dirinya Ya Allah.. aku ingin melihat dia membina sebuah keluarga yang sakinah..keluarga yang penuh dengan rasa kehambaan kepadaMu Ya Allah.. keluarga yang akan menjadi rantai-rantai perjuangan menegakkan kalimahMu Ya Allah.. kerana itu aku mengharapkan seorang yang soleh, seorang yang meletakkanMu Ya Allah dalam setiap perkara untuk menjadi pendamping dirinya Ya Allah… andai impianku ini terlalu tinggi, kurniakanlah dia seorang pendamping yang mampu menerajui bahtera dengan meletakkan diriMu Ya Allah yang paling utama.. bukan harta, bukan ringgit Malaysia, bukan kereta, bukan dunia yang menjadi maharnya..akan tetapi kecintaannya kepadaMu Ya allah yang menjadi mahar buat saudaraku ini ya Allah..

Ya Allah…janganlah kau bolak balikkan hati kami ya Allah.. tetapkanlah hati-hati kami di jalan yang lurus..jalan-jalan yang engkau redhai.. amin..

No comments: