ceritaku

Friday, January 11, 2008

tensionnya...

kenapa aku perlu tension??? sebab semester ni semua subjek berat-berat. muqarrar untuk subjek ni pun banyak. sibuk plak dengan persatuan. mana nak fikir lg pasal assaiment. kena marah dengan pensyarah. kawan buat hal. semua perkara ni membuatkan aku sedikit tension.
apa-apa hal pun aku kena pandang semua ni sebagai positif. ayah aku cakap nilah kehidupan seorang mahasiawi. sibukkan diri dengan study,persatuan,sukan dan sebagainya supaya masa kita tidak habis macam tu saja.
ni ayah aku cakap la...
kalau aku cakap..."Nak berhennnnttttiii"
okey tak? ehm..sekadar boleh cakap je lah..
mak aku cakap plak..."belajar rajin2. umi tak minta jadi doktor,tak minta jd guru, tak minta jd arkitek.. tapi umi minta jd anak yang solehah sajaa..."
berat tu permintaan umi. tapi aku akan cuba buktikan yg aku boleh jadi anak yang solehah seperti yang umi dan ayah nak..
dah dua kali aku tak masuk kelas b.arab...bukn tak mint, tp pensyarah yg ajar tu yg dh membuatkan aku rasa tak bermint. walau macamana sekalipun, dia tetap pensyarah aku yang dah sedikit sebanyak menyubangkan kenaikan markah aku dalam exam...
tension tetap tension... cuma cara nak atasi tension tu kenalah betul.. jangan ikut hati kalau tension. bak kata kawan aku yg sorang ni, "Lagi kuat kita tensian, lagi semangat kita nak tempuh kehidupan ni"
aku akan ingat kata-kata dia sampai bila-bila...
aku akan anggap tension sebagai satu ujian untuk aku.

No comments: