ceritaku

Wednesday, January 20, 2010

cerita

salam ceria... ari ni aku habis kelas pukul 11.30 pg. kelas kajian al-hadith. huh! semua muqarar pasal bab kahwin. susah betul. dah la aku sorg je perempuan... bork pasal bab kahwin. memang cari nahs betul.. nasib bek yg lelaki back up aku. macm tau2 je aku tak senang duduk pasal bab ni. thanks guys..

pg tadi masa on da way nak gi kuin, saja la tengok gelagat pemandu2 jalan raya. bila aku tengok ada yg langgar lampu merah...terus hati aku berdetik. kalau undang2 manusia wat pun boleh langgar, tak mustahil undang2 yang Allah tentu pun dia boleh langgar... ehm.. ni la namanya manusia.

tadi lepas habis kelas, aku gi teman kawan aku tempah kek untuk hantaran dia. singgah solat kat pusat dakwah. sambil2 tunggu kawan aku gi amik wuduk, saja la perhatikan gelagat jemaah2 yang tengah solat. tetiba, mata aku tertanggap dengan sorg jemaah ni. aku perhati, dri rakaat pertama sampai la habis... dia solat bukan macam org solat. ruku' dia terus sambung dengan sujud. sujud pun tak betul2 sujud. terdetik kat ati aku, betul ke makcik ni. sampaikan jemaah yg sebelah dia pun tengok dia solat semacam je...sampai berkerut dahi makcik tu dia jemaah ni solat. aku pun, saja la nak tengok muka makcik ni. curi2 pandang. tetiba dia senyum sorang2 sambil mlut dia terkumat-kumit macm tegh bercakap. lor...dengan sapa dia cakap. aik? waras ke tak? huhuhuu

ehm...makcik tu tak waras... see?? org yang tak waras pun ingat nak solat. walaupun dia solat bukannya betul pun. tapi tu urusan dia dengan Allah. kita yang waras ni?? ingat solat tak? entah kadang2 wat2 lupa tak.....

p/s: selalu tngok papan tanda kat masjid atau surau2... "Solatlah anda sebelum anda di solatkan..." kalau renung betul2 ayat tu...bukan ayat biasa tau. ayat PERINGATAN!!!

peace no war...hhuhuhu

No comments: