ceritaku

Monday, January 25, 2010

aku yang tak berdaya....

sabtu lepas, aku attend mjlis tunang kwn aku. tolong family dia wat persiapan dri pagi sampai petang. letih, tapi alhamdulillah...selesai semuanya. selamat kawan aku tu. insya Allah, tak dk aral dalm bulan 3 ni dia kawin. full stop.

ahad plak, pagi tu da perjumpaan semua pelajar kuliah di perkarangan kediaman. us.idrus selaku timbalan dekan mengumumkan peralihan kuasa saf pimpinan pelajar. aku tak hadir sebb ngantuk. so, dlm pukul 10 baru ak gi kuin. dapat berita yg aku sendiri tak nk taw. sekali lagi ak di amanahkan untuk memikul tugas sebagai tim. s/u saf pimpinan pelajar. dalam hati ni dh bengkak dh... bila lagi nk latih yg bru. setkt nk minta nasihat atau pndgn aku bleh lagi terima. tapi nak suh duduk sekali dengan dowang ni, seratus kali gak ak kena fikir.. tapi dlm masa yg sama, ak kecian tegok dowang. terumbang ambing. alasan yg di beri sebb nk bagi gak wakil dari stdnt ijazah dlm saf pimpinan.

apa2 pun, hati ak ni perlu dibersihkan lagi. manusia hanya menjadi perantaraan shj. yang menentukan seglanya ialah Allah ta'ala... ak positif.allah nk aku lebih dkat denganNya. tarbiyah allah pada hambanya tidk pernah kurang. masya Allah...segalanya dlam tangan yang menciptakan kta. moga aku diperlihara oleh allah dalm apa jua keadaan. amin..

isnin. pg tadi gi kelas, terus call fizah. tnya dia bila nk daftar. ak tolong tanyakan untuk dia macamna kes dia ni. lewat sesangat dah nk daftar. tanya k.ina, k.ina kata hea punya kuasa. kuliah di luar bidang. so, ak gi tanya hea, dowang suh minta borang tambah kursus pada PA n hantar pada dowang. ak tolong cari borang n tinggalkan tuk fizah uruskan segalanya. ak harap dia hantar borang tu pada hea. tu je yg aku mampu tolong dia. aku nak sangat dia habis tasmi'...

sekarang dah 10.56 mlm...

aku dh ngntuk...

tapi banyak lagi nk kongsi...

mungkin bukan sekarng...

esok2 kot...

aku dah tak berdaya...

daa...salam.

No comments: