ceritaku

Saturday, January 31, 2009

beginikah hidup?

saja aku nak kongsi perkara yg sama dgn kawan aku yg sorg ni. tapi ak copy je dr blog fs dia...

kita tak tahu apa yang bermain di dalam minda seseorang…kita tak tahu apa yang sedang difahami oleh seseorang…kita jugak susah nak tahu apakah yang sedang dialami seseorang..kata seorang dari kawanku, manusia tu tak sama! ya betul…tapikan kita boleh pelajari untuk memahami seseorang tu. mungkin tidak pada pertemuan pertama..kedua dan ketiga kan ada untuk menilai. susah2…huhu..tapi yang lebih susah kalau dah tahu perkara sebenar tapi masih nak mencuba..ini parah! KESIAN menjadi penyebab utm..untung ka rasa simpati sebagai korban dalam kehidupan..memang tak adil! Harap seseorang yang faham dan berada dalam situasi ini boleh membezakan dan seterusnya mengambil pendekatan yang sewajarnya…!! mgkn boleh mencari petunjuk sebelum terlambat..contohnya, tanya pendapat orang sekeliling yang terdekat..
sebenarnya apa yang aku tulis ni bukan atas dasar diri sediri pada waktu ini tapi orang sekeliling…ramai orang dalam pelbagai konteks sebenarnya akan merasai,kehidupan umumya. khusus, dalam konteks seorang pelajar, seorang pekerja, seorang wanita, seorang lelaki dan ln2…huhu..
aku setuju. kadang2 kita cuba untuk memahami seseorg. kita cuba untuk jaga hati dn perasaan seseorg sebb kita tak nak hubungan kita terjejas. tapi sampai bila??? adilkah klw hny sblh pihk je yg cuba untk memahami tapi tidk yg seblh lagi? adkh sesuatu perhubungan perlu pengorbann yg sebegini tinggi? kdng2 aku nak sgt jadi seorg yg pentingkn diri sndir. tapi aku seorg yang mudh untuk bels kasihan dgn org. ak tidk smpai hati untuk buat org macm org buat kat aku!! tapi aku masih lagi dianggap zalim oleh bebrapa org kawan ak! akukah yg salah?? entah la...

No comments: