ceritaku

Thursday, May 29, 2008

Rintihanku

Sahabat…
Aku bukanlah seorang yang kuat untuk memikul beban dakwah ini
Aku bukanlah seorang yang tabah untuk menerima ujian sebegini
Aku juga bukan salah seorang yang layak untuk memimpin
Kerana aku sendiri masih lagi dipimpin
Sahabat…
Kenapa perlu aku jalani semua ini
Kenapa perlu aku bersusah payah untuk memikul semua ini
Kenapa aku sanggup mengorbankan masaku untuk ini
Kerana aku sayangkan ISLAM
Sahabat…
Berdosakah aku kerana berkata sebegini
Berdosakah aku mempertikaikan apa yang Allah tentukan
Berdosakah aku kerana tidak mampu melakukan yang terbaik
Tetapi ini adalah kata hatiku
Sahabat…
Bantulah aku untuk bersedia berada di atas landasan ini
Bantulah aku sekiranya aku tergelincir dari landasan ini
Bantulah aku untu berjalan di atas landasan ini
Kerana aku sangat memerlukan bantuanmu

No comments: